סקר מגלה: 2860 ש"ח – עלות חזרת ילד לבית הספר

    שלום בידרמן No Comments on סקר מגלה: 2860 ש"ח – עלות חזרת ילד לבית הספר
    21:40
    11.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בישראל מעריכים: בבית הלבן מנסים 'לרדת מהעץ'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    2860 ש"ח זה הסכום הממוצע שיוציא הציבור הישראלי בגין חזרת הילדים לבית הספר. כך עולה מסקר טלפוני מקיף בקרב מדגם מייצג של 400 הורים שנערך על ידי מכון המחקר 'רפי סמית' עבור עמותת חסדי נעמי.

    עוד עולה מהסקר ש- 70 אחוזים מההורים מציינים שההוצאות בתחום החינוך – עלו ב-5 שנים האחרונות כאשר כמחצית מהנשאלים – ציינו שהגידול בהוצאות עלה בהרבה.

    כמו כן מהסקר עולה ש90% מההורים נטולי ההשכלה הגבוהה מרגישים יותר את הגידול בהוצאה וצופים שיצטרכו להוציא כ435 ש"ח יותר לעומת הורים אקדמאים, שרק 60% מתוכם, הצהירו שהם מרגישים את הגידול בהוצאות החינוך ב5 שנים האחרונות.

    בתוך כך מתוך סך הנשאלים עולה של 34% ילד אחד, ל-34% נוספים שני ילדים, ל19% מההורים 3 ילדים, ול-13% כחמישה ילדים ומעלה, כאשר העלות בגין החזרה לבית הספר עבור כל ילד עומדת על 1300 ש"ח.

    כמו כן מבדיקה אודות הבדלי מרכז פריפריה עולה ש-85% מההורים מתוך סך מביעי הדעה (ההורים שהשיבו לשאלה) מרגישים שמדינת ישראל אינה משקיעה מספיק משאבים לישובי הפריפריה. נתון זה שממחיש את האפליה בחינוך שסובלים בפריפריה מצטרף לנתונים נוספים שמגבים תחושה זו שכן במקביל, 87% מהמשיבים ציינו שיש להשקיע יותר בהשכלה בפריפריה, כאשר רובם היו בעלי הכנסה והשכלה גבוהה יותר, ביחס לאלו שציינו שאין צורך להוסיף תקציב.



    0 תגובות